Awokado na słodko i słono – dlaczego warto je jeść?

Lubisz awokado? Przyznam, szczerze, ja niespecjalnie przepadałam. Próbowałam w kilku przepisach, ale nie mogłam się przekonać. Czasem robiłam z niego pastę na kanapkę, czasem dodajemy do sałatki, smoothie.

Zdecydowanym ulubieńcem w tym temacie, stało się awokado w formie deseru! Już kiedyś próbowałam zrobić coś podobnego, Pamiętam, że wiele osób chwaliło, że jest to taka domowa nutella. Ale jakoś mi nie wychodziło. Aż w końcu trafiłam na przepis Jadlonomia na mus czekoladowy. Jeśli nie przepadasz, za tym owocem, spróbuj, go właśnie w tej wersji. Może się przekonasz? Pod przepisem zebrałam też dla Ciebie garść informacji o wartościach odżywczych awokado – a jest tego naprawdę dużo. Prawdziwe kakao też jest zdrowe, więc raz na jakiś czas można sobie na taki deser pozwolić 🙂

Przepis na czekoladowy deser

Składniki 

W oryginalnym przepisie, składniki podane są na 1-2 porcje. Dla mnie to znacznie za dużo – spokojnie dzielimy się na 3 osoby.

  • 1 dojrzałe awokado (to bardzo ważne, by było ono już miękkie. Twardego nie da się tak dobrze zblendować i smak też jest inny)
  • 3 łyżki kakao (i faktycznie muszą być 3. Próbowałam dać 2 i smak od razu był inny)
  • 2 łyżki słodzidła (ja robiłam z syropem klonowym)
  • 2 łyżki mleka (nam smakuje ze śmietanką 30% – niestety więcej kalorii 😉 ale w smaku jest lepsze)

Jak zrobić?

Obierz awokado ze skórki, wyciągnij pestkę i resztę owocu wsadź do miski. Dodaj kakao, słodzidło, mleko i zblenduj na gładką masę. Górę możesz ozdobić owocami, orzechami lub czymś innym, co pasuje Ci do czekolady.

PS. Awokado może być też dodatkiem do smoothie – zwiększy uczucie sytości i sprawi też, że koktajl będzie nie tylko bogatszy w witaminy, ale konsystencja będzie bardziej kremowa.

awokado deser

Dlaczego warto jeść awokado?

Awokado to bardzo zdrowy owoc. Jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik i witaminy: B1, B2, B3, C, E ,K, kwas foliowy, a oprócz tego m.in. w żelazo, potas, cynk. Ma pozytywny wpływ na zdrowie  – wpływa bardzo dobrze na układ krwionośny, serce, poziom cholesterolu, chroni przed nowotworami, dobrze wpływa na wzrok.

Awokado to bardzo kaloryczny owoc – 1 średnie awokado ma 130 kalorii, ale tłuszcze, które zawiera są bardzo zdrowe dla naszego organizmu, więc nie warto się tego obawiać.  Co więcej awokado przedłuża uczucie sytości , więc później zjesz mniej i bilans wyjdzie na 0 🙂

Awokado pomoże też pozbyć się toksyn z organizmu – dzięki obecność glutationu neutralizuje wolne rodniki.  Opóźni procesy starzenia, poprawi wygląd naszej cery i paznokci. Dzięki zawartości kwasu foliowego przyda się w diecie przyszłych mam. Poprawi naszą koncentrację, kiedy jesteśmy zmęczone, brakuje nam snu – awokado jest wręcz stworzone dla mam 😉

A Ty lubisz awokado? Jeśli nie, może przekonałam Cię tym postem, do dania mu jeszcze jednej szansy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *