Jak znaleźć czas na ćwiczenia będąc mamą? 10 sposobów 

ćwiczenia po porodzie
Wiele z nas, narzeka, że nie mamy czasu na ćwiczenia. Sama też często zastanawiam się – ćwiczyć czy lepiej pójść spać, a może sprzątać, poczytać książkę, gotować obiad? Tu to kwestia priorytetów. Jeśli zastanowić się nad czasem, jaki spędzamy nad opieką nad dzieckiem, spokojnie można znaleźć czas na trening. I wcale nie musi on odbywać się bez malucha.
Znaleźć siłę przy biegającym, wszędobylskim dwu, trzy, czterolatku?! Wiem, wiem czasem jest trudniej, a czasem to niemożliwe, ale jeśli uda Ci się wygospodarować nieco czasu, na pewno ćwiczenia dodadzą Ci energii i będziesz miała ogromną satysfakcję, że Ci się udało. W końcu wpadniesz w regularny wir treningów i znalezienie czasu nie będzie takie trudne. Najtrudniej jest zacząć.
To co? Jesteś ciekawa jak znaleźć czas na ćwiczenia?!

1.Ćwicz z wózkiem 

Od razu po porodzie, kiedy dużo czasu dziecko śpi w wózku, a później do momentu, kiedy jeszcze korzystacie z wózka, sprawdzą się ćwiczenia podczas spaceru. Spacer to zwykle punkt obowiązkowy, więc można od razy zrobić trening. Ćwiczeń można robić mnóstwo: szybki marsz, trucht, przysiady, wypady, krążenia ramion – możesz też sprawdzić czy w Twojej miejscowości jest instruktorka BuggyGym, dzięki czemu będziesz mogła zmotywować się ćwiczeniami w grupie i poplotkować 🙂

2.Ćwicz w chuście

Nosisz dziecko w chuście? Ten czas też możesz wykorzystać na ćwiczenia. W domu lub na zorganizowanych zajęciach np. salsy dla mam. Widziałam, że Sportsmama współpracuje z firmą Lenny Lamb i niedługo mają pojawić się gotowe filmiki z ćwiczeniami właśnie w chuście.

3.Ćwicz w formie zabawy

Bieganie wokół stołu? I masz jogging 😉 Przysiady, jako zabawa w żabkę, deska – i dziecko pełza pod Tobą udającą most ;). Pomysłów jest mnóstwo – w internecie też znajdziesz na pewno sporo inspiracji. U nas ćwiczenia, to właśnie zabawa w ćwiczenie 😉 Dziubdziak naśladuje wszystkie ruchy – od rozgrzewki, po część właściwą, po rozciąganie. Fakt – cierpliwości nie starcza, na zrobienie całego treningu, ale zawsze te 15 minut uda się wygospodarować. Od urodzenia kładłam też Dziubdziaka na macie i ćwiczyłam, mówiłam co robię, a on patrzył z zaciekawieniem, czasem coś go rozśmieszyło 🙂 Kiedy zaczął, chodzić szybko zaczął naśladować moje ruchy.

4.Tańcz

Muzyka wpływa pozytywnie na rozwój dziecka i poprawia humor. Jeśli dołożyć do tego taniec powstanie super zabawa i jednocześnie trening.

5.Wykorzystaj plac zabaw  i spacer

Wykorzystaj plac zabaw do ćwiczeń – nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie przy takiej pogodzie, świeci pustkami. Dzięki temu, kiedy Dziubdziak się bawi, ja ćwiczę. Najbardziej lubi, kiedy go huśtam i robię przysiady 😉

6.Sprzątaj i gotuj

O tym powstał już, kiedyś osobny post, czyli jak ćwiczyć podczas wykonania codziennych czynności. Podczas mycia naczyń, podłogi, prasowania, odkurzania, nawet podczas kąpieli 😉  Możesz ćwiczyć pośladki, nogi, ręce – znajdzie się ćwiczenie na każdą część ciała.

7.Ćwicz podczas drzemki 

Jeśli chcesz ćwiczyć sama, czas drzemki będzie w sam raz. Zregenerujesz siły, będziesz miała więcej energii. To ostatnio moja ulubiona pora.

8.Ćwicz wieczorem

Jest to na pewno jakaś opcja, szczególnie jeśli wróciłaś już do pracy i nie pracujesz w domu. Na pewno będzie trudniej, bo po całym dniu, trudniej o motywację.

9.Ćwicz rano

Zanim dziecko wstanie/przed wyjściem do pracy. Dla mnie sposób niemożliwy 😉 wolę pospać do oporu, ale kiedyś jeszcze przed erą Dziubdziaka dzielnie wstawałam o 6 i ćwiczyłam przed wyjściem do pracy. Jeśli jesteś rannym ptaszkiem może spróbuj właśnie tej pory dnia? Może lubisz biegać? Poranny jogging to codzienność wielu osób, no i w tym czasie w razie potrzeby partner może czuwać nad ewentualną pobudką malucha.

10.Wyjdź z domu

Jeśli nie lubisz ćwiczyć w domu lub ciężko ogarnąć ćwiczenia z maluchem, po prostu wyjdź z domu 🙂 Trening w centrum fitness  potraktuj, jako czas dla siebie i swojej urody. W końcu nie tylko fryzjer, kosmetyczka, czy zakupy wpłyną na nasz wygląd. Aktywność fizyczna nas rozpromieni, poprawi wygląd, jędrność skóry.

Który sposób podoba Ci się najbardziej? Daj znać w komentarzu 🙂


Odbierz prezent

Zapisz się do blogowego newslettera i odbierz darmowy e-book z pomysłami na zabawy



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook