10 powodów – zacznę ćwiczyć właśnie dziś

jak zacząć ćwiczyć

Pierwszy tydzień kampanii kampanii Mama na Maxa, organizowanej przez Stowarzyszenie BuggyGym właśnie trwa😊 Zaczynamy na sportowo – dbamy o super sylwetkę. Sport – dla jednych przyjemność, dla innych zmora. Jak jest u Ciebie? Jeśli chcesz być fit do lata, a nie masz motywacji, by zacząć ćwiczyć to najwyższy czas by wystartować😊

Jak jest u Ciebie z motywacją? Ja, jeśli odkładam coś w czasie, bardzo możliwe, że w końcu wcale tego nie zrobię. Dlatego staram się najczęściej stosować do zasady – co możesz zrobić jutro, zrób dzisiaj. I właśnie dziś, chciałabym Ci pokazać 10 powodów, by zacząć ćwiczyć właśnie dziś. W sieci mnóstwo jest memów dotyczących rozpoczynania aktywności fizycznej. Zresztą, nie tylko to jest decyzja, którą podejmujemy od przysłowiowego poniedziałku. Jeśli dla Ciebie również jest to poniedziałek, jutro, przyszły tydzień itp. to właśnie dla Ciebie stworzyłam listę, która przekona Cię (mam nadzieję!) do ruchu.

 1 .

Piękna sylwetka – pozbędziesz się zbędnych kilogramów – tak, tak, wiem, że to oczywiste, ale czy właśnie teraz, po ciąży nie będziesz miała większej satysfakcji? Ćwiczenia to nie tylko spalanie boczków, ale też modelowanie sylwetki, praca nad jędrną skórą. Kiedy zauważysz pierwsze efekty na pewno będzie Ci łatwiej zaczynać ćwiczenia. Płaski brzuch? Smukłe nogi? Wszystko zależy od Ciebie 🙂

2.

Więcej energii do życia – nieprzespana noc, ząbkowanie, kolki – marzysz tylko o tym, żeby się przespać, ale nie masz na to czasu? Poćwicz! Nawet 10 minut intensywniejszej aktywności fizycznej może pomóc Ci się ożywić. Ćwiczenia sprawią, że będziesz szczęśliwsza – wyzwolisz hormony szczęścia i rozładujesz stres, tym samym myśli będą bardziej pozytywne.

3.

Lepsza kondycja – chcesz być aktywną, zdrową mamą? Ćwicz! Dzięki temu bez zadyszki będziesz bawić się razem z dziećmi – skakać po kałużach, wspinać na drabinki, jeździć na rolkach, a w przyszłości na pewno skorzystają na tym też i Twoje wnuki 😉 A na dodatek dajesz dobry przykład Twojemu dziecku, które w przyszłości też będzie prowadziło zdrowy tryb życia.

4.

Czas tylko dla siebie – poczujesz się nie tylko lepiej w swojej skórze, ale też będziesz  robić coś tylko dla siebie. Takie dwa w jednym – czas na relaks,a do tego widoczne efekty w postaci pięknej sylwetki. Muszę wymieniać dalej? 🙂

5.

Będziesz wyglądać młodziej – dzięki zwiększonej ilości tlenu, dostającego się do komórek Twoja cera będzie wyglądała na bardziej promienną i młodszą. Twój wygląd to najlepsza reklama ćwiczeń.

6.

Pozbędziesz się bólu kręgosłupa i obrzęków. O tym, jakie ćwiczenia odciążą Twój kręgosłup, jak wzmocnić tzw. centrum ciała, pisałyśmy z fizjoterapeutką Agatą, w poście – Jak pozbyć się bólu kręgosłupa w ciąży i po porodzie.

7.

Dla kontaktów towarzyskich –  zdarza się tak, że zostając mamą cały czas spędzasz z maluchem w domu. Koleżanki w pracy, mąż w pracy, a nie raz ktoś dorosły do rozmowy by się przydał😊 Tu z pomocą przychodzą wszelkie zajęcia dla mam z dziećmi – w wózkach lub na sali. A może po prostu chcesz wyjść z koleżanką pogadać? Wtedy możecie razem zapisać się na zajęcia. Ty poczujesz się pewna siebie i spełniona, a do tego wspólne ćwiczenia to świetna motywacja. W ciąży, karnet na ćwiczenia to była dla mnie najlepsza motywacja. Wiesz, że postanowiłaś, że pójdziesz i że będą tam też inne dziewczyny i pogadacie o wspólnych sprawach. Bóle przechodzą, jest satysfakcja, że dałaś radę i udało Ci się być konsekwentną.

8.

Sprawisz sobie przyjemność – wyznacz sobie konkretny cel, zwizualizuj korzyści – staraj się nie szukać za każdym razem motywacji, a po prostu zacznij ćwiczyć i znajdź taką formę ruchu, którą polubisz. W końcu ruch ma sprawiać Ci przyjemność, a nie za każdym razem masz się do niego zmuszać. Nie wiesz co chciałabyś robić? Spróbuj różnych aktywności – treningu w domu, treningu BuggyGym, wyjdź na długi spacer, tańcz, pływaj, zapisz się do klubu fitness. Zmieniaj formy ruchu, zadbaj o różnorodność, dzięki temu na pewno się nie znudzisz i znajdziesz to, co sprawi Ci największą radość.

9.

Zmieścisz się w ubrania sprzed ciąży –  albo w te spodnie/sukienkę, którą kupiłaś z myślą „kiedyś do niej schudnę”. Na pewno masz taką rzecz w swojej szafie?!

10.

Dla zdrowia – jako promotor zdrowia powinnam od tego zacząć, ale mam wrażenie, że o zdrowotnych korzyściach z aktywności fizycznej wie każdy, tylko nie dla każdego będzie to przekonujące. Nie mogę tego jednak pominąć. W końcu każda z nas chce być zdrową mamą i jak najwięcej czasu poświęcić swojemu dziecku. Zdrowie jest najważniejsze! Zapobieganie chorobom układu krążenia, cukrzycy, nowotworom, wzmocnienie odporności. Czas to najcenniejsze co możemy podarować naszym dzieciom, więc warto o siebie dbać!

Jeszcze się zastanawiasz?

Namów koleżankę do wspólnych ćwiczeń. Dzięki temu będziecie się wzajemnie motywować. Ćwiczeniom często towarzyszy rozmowa, więc dzięki temu nawet możesz nie zauważyć, że ciężki trening jest już za Tobą. Poza tym, kiedy powiesz koleżance, że nie chce Ci się ćwiczyć, to właśnie ona może Cię zmotywować.

Nie zniechęcaj się. Z każdym treningiem Twoja kondycja będzie lepsza. Zaczynaj od mniej intensywnych ćwiczeń, nie katuj się od razu np. biegiem na 10 km.

Ruch powinien być przyjemnością i być dostosowany do możliwości Twojego organizmu. Nie udało Ci się poćwiczyć pełnego treningu? Ja zawsze cieszę się z każdej minuty poświęconej na ruch.

I jak, znalazłaś coś dla siebie wśród tych punktów? A może coś byś dopisała do tej listy?

Podoba Ci się ten wpis? Polub nas na Facebooku 🙂

PS. W ramach kampanii organizowany jest też konkurs – zostaną nagrodzone najciekawsze zdjęcia i filmy przedstawiające to, jak spędzacie te 4 tygodnie. Zdjęcia i filmy możecie przesyłać na adres: konkurs@buggygym.pl. Aktualne informacje o akcji, nagrodach na pewno znajdziecie na fanpage Stowarzyszenia Buggygym.


Zapisz się na Newsletter

Dołącz do moich subskrybentów. Pierwsza dowiesz się o wszystkich wpisach, konkursach i prezentach. Będziesz zawsze na bieżąco!



Komentarze:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook